Friday, April 15, 2011

Program Khidmat Peningkatan Diri

Assalamualaikum w.b.t

Pada 9 april yang lalu, PJMK telah mengadakan Aktiviti Sukan Perdana bagi melengkapkan kehadiran aktiviti kokorikulum kolej. Tetapi ada mahasiswa/i yang masih di mengulangi tabiat yang tidak sepatutnya. Mungkin sifat sambil lewa sebilangan mahasiswa tidak mengetahui akan kepentingan setiap aktiviti yang dijalankan oleh persatuan. Kita perlu sedar dan bersyukur, kerana kita menuntut ilmu di sebuah kolej universiti Islam yang mempunyai aktiviti kokurikulum yang menarik berbanding kolej-kolej yang lain yang menawarkan diploma kejururawatan yang sama tetapi mereka tidak ada aktiviti wajib seperti ini. Oleh itu syarat sebuah kolej universiti bergraduasi mestilah cukup mata merit aktiviti kokurikulum dan dikehendaki hadir  dengan aktif menyertai setiap prgram yang dijalankan oleh PJMK(bagi diploma kejururawatan sahaja). Dibawah adalah sistem merit yang di nilai oleh Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS).


PENILAIAN
MERIT
*CEMERLANG
50 dan ke atas
AMAT BAIK
40- 49
BAIK
30-39

*akan dianugerahkan sijil aktif kokurikulum
--jika ada sebarang pertanyaan, bolehlah rujuk pada BPM..

Oleh kerana itu, pada jumaat 15 april lepas, PJMK telah mengumpulkan sebilangan mahasiswa/i yang tidak hadir pada aktiviti sukan perdana PJMK, untuk melakukan aktiviti "khidmat peningkatan diri" bagi memupuk dan menyedarkan mereka akan kepentingan setiap aktiviti PJMK untuk mengisi penilaian mata merit ini. Oleh itu, PJMK harap setiap mahasiswa/i yang berdaftar sebagai ahli PJMK haruslah menghadiri setiap aktiviti yang dijalankan.

PERINGATAN :
  1. Kepada semua mahasiswa/i yang hadir pada Program Khidmat Peningkatan Diri ini haruslah menghantar hasil krativiti yang berbentuk Puisi atau Sajak atau Seloka atau sebarang hasil krativiti anda dan dihantar kepada Puan Nor Hanita Zaini, pada hari SELASA sebelum 4:30PM untuk proses penapisan dan seterusnya hasil yang terpilih akan dimuatkan ke majalah PJMK kelak insyaAllah.(jgn lupa tulis nama anda pada hasil krativiti itu..=))
  2.  bagi yang HARUS menghadiri tetapi gagal untuk menghadiri Program Khidmat Peningkatan Diri ini, anda harus berurusan dengan Biro Disiplin PJMK untuk tindakan selanjutnya sebelum anda perlu berurusan dengan BPM.

PROGRAM WAJIB PJMK YANG PERLU DISERTAI
  1.  Majlis Anugerah Pelajar Cemerlang
  2. Program Usrah
  3. Aktiviti Sukan PJMK
  4. Program Pembentangan Kes Kajian
  5. Program Mentor Mentee
  6. dan lain-lain program dibawah PJMK.
khidmat membersihkan makmal sehingga bersih

dibantu oleh Puan Norhanita Zaini

berkhidmat untuk fakulti bagi keselesaan untuk OSCE.
untuk memupuk kesedaran (lari keliling padang)

penerangan dari Puan Hanita Zaini berkenaan pentingnya berpesatuan


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...